Hogyan fogytam le 8 hónap alatt 30kg-ot?

Okos Fogyás Dietsmart

Okos Fogyás Dietsmart

Képzelt riport egy volt túlsúlyossal

2022. május 12. - OkosDiéta

Mi az előtörténeted ami érdekessé teszi számunkra az általad bejárt utat?

 

Sohasem voltam túlsúlyos, ezért a szó legszorosabb értelmében egy hegyet láttam magam előtt, ahol végül is egy ismeretlen terepre érkeztem. Ez tényleg olyan volt mint a hegymászó aki ott áll a hegy lábánál, és csak annyit tud, hogy ezt meg kell tudni mászni. Hiszen ezért áll a hegy lábánál. El kell indulni és csinálni kell. És csak egy dolognak szabad lebegni a szemed előtt: a csúcsnak, a célodnak, azt amiért elindultál!

Mi volt a legfőbb vágyad amit el akartál érni?

 

Első körben azt szerettem volna hogy a régi súlyomat visszakapjam, és a régi életemet is. Szerettem volna jól kinézni, 3 számmal kisebb ruhákat hordani, könnyebben mozogni, egészségesebbnek lenni, és több energiát a napi munkához. És persze az elismerés is fontos, az az érzés amikor mások azt mondják: figyeld ez megcsinálta!

Milyen külső, és belső nehézségekkel küzdöttél meg?

 

Az akadályok először is a fogyókúra mit és hogyan csináljak kérdése volt. Rengeteg munka, kutatás, sorba rendezés, információ gyűjtés és  persze ezen információk megbízhatóságának ellenőrzése. Internet, vélemények, ellenvélemények, szociál média, orvosi kutatások érthető nyelvre fordítása, illetve a recept vadászat tényleg amerikától malajziáig bezárólag. És még akkor sem voltam biztos abban hogy ez működik e, avagy nem.

Mi volt az a fal, a fő akadály, amibe beleütköztél mikor elindultál az utadon és ami végül egy teljesen más útra terelt.

 

Szóval elkezdtem rendszerezni az információkat, és a gyakorlatba átültetni. Rengeteget olvastam és azt láttam hogy a legfőbb probléma ebben a dologban az életmódváltástól való félelem (komfortzóna elhagyása), és a kitartás hiánya (motiválatlanság), De a kíváncsiság hajtott tovább.  Elkezdtem mindent lejegyzetelni, átlátható formába önteni, és kipróbálni.

Amikor már csináltam azokat amiket leírtam, rájöttem arra hogy a napi szokásinkat nem is olyan nehéz megváltoztatni tudván hogy ebből lesznek kis sikerek, és a sok kis sikerből nagy sikerek, akkor úgy éreztem magam mint Anakin Skywalker Baljós árnyakban, amikor megépítette az első működő fogatát : műűűködik! Ez volt az egyik nagy mérföldkő a fogyókúrás programomban.

 

Milyen tervet készítettél a vágyaid eléréséhez?

 

Volt több terv is, néhányat át kellett dolgozni. Első körben a kitartás a célig, ezt kellett számba venni és a kitűzött kis  célokat eredményessé tenni. Ekkor meg volt az első löket. Amikor ez meg volt jöhettek a mindennapok áttervezése a konyhámban található alapanyagok és eszközök, összeírásától a speciális receptekig, a mozgás (sport) formák kiválasztásán át, a relaxációs gyakorlatok beszerzéséig. GI táblázat, szénhidrát táblázat, BMI számoló, vitamin ábc, és egyebek.

Milyen konfliktussal találkoztál az utad során?

 

Sokan próbáltak lebeszélni erről, mert hogy nem tudták elképzelni hogy én erre képes leszek. Néha még én is meginogtam, de arra gondoltam ha megtudom csinálni, és működik akkor talán más embereknek is tudok segíteni.

Hogyan teljesült be az utad, mi volt a végeredmény?

 

Pontosan úgy ahogy elterveztem. Lefogytam és van a kezemben egy rendszer amivel bárki képes lefogyni, mert az nem csak nálam működik, hanem másnál is. És úgyhogy nem történt változás a súlyomban azóta. Energikusabb, céltudatosabb, elszántabb, kitartóbb lettem azóta hogy tudom, ez működik.

Hogyan változtatott meg az utazás, mit éltél át és hogyan változott meg az életed?

 

Vannak hiedelmek, akadályok, rossz tapasztalatok, amiket le lehet győzni. Ezek mind csak a fejünkben levő gátak, amiket le lehet bontani és fel lehet építeni egyfajta probléma megoldó gondolkodást, ami az élet más területein is sikereket hoz.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://okosdieta.blog.hu/api/trackback/id/tr1717830203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása